Pazar, Eylül 02, 2012

İki Cami Arasındaki Aşk / Mürvet Sarıyıldız


Bu kitabı gerçekten çok merak ederek almıştım. Bir günde bitirdim. Hikaye şeklinde okunduğu zaman çok güzel. Abartılı yerler olsa da genel hatlarıyla hoş. Ancak yazılanların gerçek olduğu tartışılır çünkü belgelerde böyle bir aşk geçmiyor :) Okurken bunu göz önüne almakta yarar var. Kitaptaki anlatım bozuklukları da gözümden kaçmadı. Dikkat dağıtacak düzeyde anlatım bozukluklarına rastladım. Çeviri kitaplarda böyle şeylere takılmam ama türk eserin bu şekilde okuyucuya sunulması hoş değil. Basımdan ya da yazardan kaynaklanıyor olabilir ama dikkatli olmak gerek :)

Yazar Mimar Sinan'ın Mihrimah Sultan'a aşkını ve bu aşkın değerinin ancak ömrünün sonlara doğru anlaşılması konusunu ele almış. Bu arada şaşırmamanız için bir ek yapayım. sayfaların biri boş biri dolu. Hatalı basılmış sanmayın alırken :)

Kitap Arka Kapak:


18 yaşında kendi arzusu ile devşirilip payitahtta getirilen Sinan, Karaboğdan Seferi sırasında gördüğü Mihrimah Sultan'a aşık olur. Bu aşk, Sinan'a önce Prut Nehrini on üç günde geçilecek köprüyü yaptırır.
Payitahtta dönüşte Mihrimah Sultan'ın evlendirilmesine karar verilir. Sinan ve Rüstem Paşa aday olur. Hürrem Sultan, siyasi nedenlerle kızı Mihrimah'ı Rüstem Paşa ile evlendirir.

Elli yaşında ve evli olan Sinan, bu evlilik üzerine kendini sanatına verir. Sarayın baş mimarı olur. Aşkını payitahtta yaptığı hanlar, hamamlar ve camilere yansıtır. Özellikle de aşkını Edirnekapı ve Üsküdar'da yaptığı iki cami arasına gizler.

Dünyaca ünlü mimar, Mimar Sinan'ın ve büyük aşkı Mihrimah Sultan'ı anlatan sürükleyici bir roman.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder